wtorek, 28 marca 2017

Barszcz czerwony



·         włoszczyzna (4 marchewki, 2 pietruszki, mały seler, por)
·         1-2 listki laurowe
·         ziele angielskie, np. 3-5 kulek
·         2 kg buraków
·         3 łyżki soku z cytryny
·         mniej niż 1 idealnie płaska łyżka soli (taka płytka, bo łyżki też są różne)
·         ew. cukier (jeśli buraki są słabe)
·         ew. pieprz

Przygotowanie:

Ugotowałam   bulion  z dodatkiem listka laurowego i ziela angielskiego dając ok. 1,5 litra wody. Warzyw nie siekałam  tylko kroiłam np. na pół, bo łatwiej je wtedy wyławiać. Pora zazwyczaj wcześniej przesmażam na odrobinie oleju (posiekanego w paseczki), ale w przypadku barszczu lepiej to sobie darować – później ten olej pływa na wierzchu zupy. Zależy czy komuś to przeszkadza czy nie. Warzywa gotowałam ok. 30 min. na małym gazie (zbyt intensywne gotowanie sprawia, że bulion jest mętny).
W międzyczasie obierałam  buraki, kroję na mniejsze kawałki i siekam w cienkie plasterki. Kiedy bulion jest gotowy, wyłowiłam  warzywa i wrzuciłam buraki. Dolewam tyle wody, żeby wszystkie były przykryte, ale nie więcej. Gotowałam, aż będą miękkie. Na początku ustawiam największy płomień, żeby szybko się zagotowały, a później go zmniejszyłam  na min., żeby sobie spokojnie pyrkały.
Wyłowiłam buraki, a zupę doprawiam solą i sokiem z cytryny, możecie też doprawić zupę pieprzem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kompot z truskawek

Składniki: 750 gram truskawek 1,5 szklanki cukru 2 litry wody Przygotowanie: Zagotuj wodę z cukrem.Truskawki obierz z szypułek a ...